2/13/2009

Müüdimurdjad : NYC


New York on kahe päevaga murdnud päris mitu müüti, mis mind kui esmakordselt üle lombi piilujat seni on närinud.

a) Manhattanil pole mõtet autoga jamada - liiklus on hull ja parkida ei saa. Jama! Saab parkida igale poole, tänavatel on ruumi küllaga. Muideks, jääb mulje, et Manhattanil pole keskmine auto juhtimise tehniline tase just kiita - kõik on rohkem signaali abil suhtlemise peal väljas.

b) Ameeriklased on sõbralikud, sest nad naeratavad kogu aeg. Tegelikult tundub, et selle tardunud naeratuse taga laiutab ükskõiksus.

c) Ameeriklased on ükskõiksed. Ok, on jah, aga nad vähemalt naeratavad sinna kõrvale. Euroopa suurlinnades ollakse niisama üskõiksed.

d) Ameeriklased on paksud. Manhattani põhjal tundub, et see on vale. Ok, ameerikas on palju pakse - ikka vale. Ma pean tunnistama, et ma pole näinud mitte rohkem ülekaalulisi inimesi NYC'is ringi patseerimas kui näiteks Barcelonas, Stockholmis, Londonis või minu poolest Viljandis.

e) Ameerikas makstakse tshekkidega, mis on panganduse lagi, nii et varu heaga suaraha. Nojah, see on ehk minu enda limiteeritud ettekujutuse vili, aga ma siiralt ootasin, et kaardiga maksmine saab mingites kohtades probleem olema. Vale!

f) Iga nurga peal on McDonald's. Vale! Ma olen kahe päevase ringi kihutamise jooksul näinud täpselt kahte McDonalds'it, küll aga kümme korda sama palju Starbucks'e ja kolmkümmend korda sama palju Deli'sid.

Need viimased on mõnusad asutused. Loivad hommikul 8 ajal hotellist välja - valid viiest-kuuest paarikümne sammu kaugusel asuvast Deli'st meelepärase välja. Räägid kusagilt Punjabist pärit peremehega leti taga törtsu majanduskrahhi juttu, võtad kohvi ja kaks kalkunivõileiba kaasa. Nurga pealt krabad New York Times'i ja magavale abikaasle lille. Siis viskad kampsunit kandvat chiuauat jalutavale Mehhiko senjoriitale viis ja longid tagasi hotelli.

Kokkuvõte esimeste päevade põhjal - ma võiks siin linnas vabalt elada. Viispluss.

Sildid:

4 Comments:

At 6:19 AM, Blogger Mikk said...

Lauri,

Mulle tundub, et paned kaks erinevat asja ühte patta. Päris paljud inimesed vähemalt NYC-s ja ka väljaspoolt seda ütlevad, et NYC pole ameerika. Ja macide, lolluse, paksude jne suhtes ongi see kindlasti väga teistsugune...
Nii et lenda Atlantasse või Austinisse või Iowasse või Ohiosse.. Siis tõenäoliselt nii mõnigi nendest mitte tõde olnud müütidest muutub tõeks.
:)

 
At 11:36 AM, Anonymous Anonüümne said...

Nõustun Mikuga. New York on teistsugune. Kusjuures minul kulus seal 3 päeva enne kui linn meeldima hakkas. Muidugi ma olin seal ka suvel +40, niiskuse ja New Yorgile iseäraliku lõhnaga e. algus oli raske. Aga mine mõnele Pennsylvania laadala ja sa näed, mis tähendab paks. Võimas vaatepilt. Eestis ja Hispaanias pole ma nii suuri inimesi veel näinud :P

Kivimees

 
At 11:46 AM, Anonymous Anonüümne said...

Ameerikas on inimesed ikka kopsakamad, kui Euroopas, ainult suurlinnades, kus nad loodavad saada näitlejaks või "produceri-iks" või "senior manageriks" on nad pisemad.
Tõepoolest, NY välimusega harjumine võtab mõned päevad aega, aga... harjud ära, hakkab meeldima : ).
Ja tõde seegi, et ega ameeriklased ise NY niiväga Ameerikaks ei peagi.

Kunksmoor

 
At 5:42 PM, Anonymous Anonüümne said...

Tõeline Ameerika paks elab äärelinnas. Parimal juhul sõidab ta autoga lähimasse kaubanduskeskusesse toiduvarusid täiendama, halvimal juhul palkab selleks kellegi. Ja seetõttu tundubki sageli kusagil downtownis yuppiede keskel ringi kõndides, et what a hell, pakse pole.

 

Postita kommentaar

<< Home