11/02/2004

Minu eelmise nädala õppetund

Kui meil on vaatluse all kaks tegutsevat ettevõtet, milledest üks toodab malmradiaatoreid ja teine osutab solaariumiteenust... Kui me tahame teoreetilise turunduse analüüsimeetodite kohaselt nende turunduslike otsuste efektiivsust võrrelda...

...siis me kogume kokku eksperdid, kes otsustavad, et esimese firma radiaatorid on rasked tassida, mistõttu 10 palli skaalal saavad nad viletsa kolme ning teise firma päevituslambid on väga võimsad, mille eest saavad nad kaheksa.

Lisaks saab esimene firma hindeks 4 selle eest, et vaid 30% kõigist Eesti kodudest kasutab tema toodangut. Teine firma saab 7 punni selle eest, et üle poole inimestest on solaariumiteenuse kvaliteediga rahul.

Viimasena, aga mitte vähem olulisena, saab radiaatorite tootja kahekümne palli skaalal rekordilised 17 miinuspunkti selle eest, et tema turundusse ja jaotuskanalitesse pumbatava eelarve maht on suuruselt Eesti top 5 hulgas. Solaariumikeskus saab selgepiirilise turunduseelarve puudumise eest vaid kaks miinuspunkti.

Nutikamad teist jagasid juba ära, et võrdlemiseks tuleb sooritada mõlema firma puhul lihtne tehe. Kaheksa pluss seitse miinus kaks (kokku 13) tõstab poodiumile solaariumikeskuse turundustegevuse, samas kui radiaatorite tootja on selge miinus kümme. Oraakel on rääkinud...

Ja nüüd eelmängu kallalt tõsise õppetunni juurde.

Minu kommentaarile - kuulge, see on ju absurdne numbritega mängimine - vastas õppejõud, et "on miljon põhjust, miks sellist jama mitte teha ning kogu tulemus ei ole tõepoolest kuigi informatiivne ega peegelda eriti kuidagi reaalset olukorda. Aga kui mitte katsetada ja vahel ka seejuures lollusi välja mõelda, ei jõua mitte kunagi ühelegi tõele lähemale."

Ärge naege, jutt jumala õige ja mul suu lukus :)

Head ööd!