6/09/2005

Ying ja Yang

Kui kaks pakkujat pakuvad sama teenust, üks mingi hinnaga x ja teine kümme korda kallimalt, siis on tõenäolised stsenaariumid sellised:

a) teine pakkuja on oma teenusele pannud kümnekordse juurdehindluse. Kui nii, siis peaks klient minema odavama pakkuja juurde... seega ei tohiks kallimal pakkujal enam kliente olla. Kui tal siiski paistab neid olevat, ei ole tegu selle stsenaariumiga.

...liigume edasi...

b) odavam klient on alahinnanud projekti kulusid ja ülehinnanud tulusid. Pakkuja läheb tema juurde ja kaotab, sest varsti pole partneril enam motivatsiooni teenust samade tingimustega või sama hästi pakkuda ja ta hakkab nihelema ja nurki viilima.

c) kallim ja odavam pakkuja pakuvad nimeliselt sama, aga sisult ning vormilt täiesti erinevaid teenuseid ja kvaliteedikategooriaid.

Jutu mõte on selles, et üks kõige vastikumaid reaalses maailmas eksisteerivaid valikute mõjutajaid on pealiskaudsus. Kui te näete erinevaid hindu, siis uurige, millest need tulevad - sellest arusaamisest sünnivad õigemad valikud, sest vahel ei ole me nii rikkad, et osta odavaid asju.