12/19/2005

Kui putru ära ei söö, tuleb maakler ja klienditeenindab sind.

Mul on õnn olla oma korterit ostmas just sellisel huvitaval ajal nagu praegu. Miks huvitaval? Ei, ma ei kavatse poolt sõnagi vinguda selle üle, et hinnad tõusevad. Kui ei meeldi, ära osta.

Huvitav on aeg hoopis selle poolest, et juba päris pikka aega ei ole müüjatel - olgu nad siis arendajad või vanamemmed, kes oma kahetoalist vahetada loodavad - elamispinna realiseerimisega mingit muret.

- Suutmatus korterit realiseerida ei ole enam tõsiseltvõetav äririsk.
- Reaalset ülemist hinnapiiri ei näi olevat veel välja kombitud.
- Maakleritel ei ole vaja mitte mingisuguseid müügi- ega klienditeeninduse alaseid teadmisi, kuna igasugune korter ostetakse mistahes hinna korral igal juhul ära.
- Kinnisvaratehingu nässu keeramiseks maakleri poolt on vaja kliendile füüsiliselt haiget teha ja ka siis ei ole kindel, et ta sinu juurest ära kõnnib.

Ühesõnaga tüüpiline olukord, mis tekib siis, kui nõudlus kipub pakkumist ületama või igatahes mitte sellele alla jääma. Tulemuseks on järgmine reaalsus:

- Uue elamispinna ostul on reaalselt väga suur valik, valida on mõnus teadmata, et see jääb viimaseks meeldivaks aspektiks kuni sisse kolimiseni.
- Korteri üle vaatamisel toonitab kinnisvara-hype'st pundunud silmadega maakler sulle peepvainulikult pseudolõbusalt, et ostjaid on tal jalaga segada.
- Eelmine punkt kordub paarkümmend korda ning tunni möödudes oled sa sunnitud märkima, et ostjate paljusus on mulle kohale jõudnud ja kinnistatud - rohkem pole ehk enam vaja. Ma olen lugenud rohkem müügiraamtuid, kui sina üleüldse raamatuid lugenud oled ja ma tean, et see on sinu viis minu otsustusvõimega "manipuleerida". Ole parem tasa.
- Broneerimisprotsessil ei peeta kinni mitte ühestki tähtajast.
- Broneerimislepingu draft on jura, keskendudes ostja kohustustele ning maaklerfirma kohustused ei ole üheski punktis sanktsioonidega tagatud.

Edasi ei ole minu isiklik mikrosaaga veel jõudnud - olen valmis uuteks väljakutseteks ja seiklusteks. Igatahes ei meenuta korteri ostamine mõnusat protsessi, kus ligi miljonikroonise ostuhinna eest sind ükskord elus viisakalt teenindatakse. Pigem on tegemist laskmise õpperajaga, kus igast teisest põõsast vaenlane välja hüppab, kelle sa siis kas kiirelt maha lased või kaotad.

Ühesõnaga - istuge kodus ja ärge kolige nii palju. Kui siis nõudlus väheneb ja maakleritel on tulemuse saavutamiseks vaja, et klient end ostuprotsessi vältel mugavalt ja hästi tunneks, siis kavatsen ma istuda kõik vabad hetked aknalual ja vaadata oma uue korteri aknast, kuidas need ebakompetentsed oportunistid kolinal pankrotti lähevad.

Sadagu teil kakkssada aastat taevast kärnkonni ja pussnuge...

* - kõik tegelased ja sündmused on välja mõeldud ning ei ole otseses seoses nende paarikümne kinnisvara agendiga, kes oma tööd professionaalselt ja hästi teevad. Ülejäänud võivad ennast vabalt puudutatuna tunda - see if I care.

1 Comments:

At 12:32 PM, Blogger Triin said...

Ja nii ongi. Sõin hommikul putru. Ülejäänud aja istun korteri diivanil ja ei kavatse uut hankida.

Sa ei ole ainus, kui see Sind lohutab :)

Lohutab ta jee...

 

Postita kommentaar

<< Home