10/18/2006

Saen oksa, millel...?

Jaak Kilmi ja Andres Maimik on Kuukulguri egiidi all üht uut dokumentaali kinodesse purskamas. Nimeks Müümise kunst. Filmi tutvustust lugedes ja treilerit vaadates on selge, mis alatoon valitseb ning mis hoiakuid võetakse.
Üha tähtsamaks on müügitöös tõusnud emotsioon, imago ja müügimehe karisma. Peamine pole, mida sa müüd, vaid kuidas sa müüd.

Ja no vaadake seda treilerit, mille koomikarubriigi eest hoolitsevad väljavõtted Southwestern Company traning sessionitelt.
Ja nüüd kirjuta üks lause... SUURTE TÄHTEDEGA ... Skai is de limit uen jor haart is init.

Onju nõme? On jah.

Minu jutu uba on see, et müügile orienteeritus on pigem professionaalse käitumise raamistik, millele on lisatud näpuotsaga aru saamist ostukäitumisest ja teise näpuotsaga paar lihtsat tõde selle käitumise mõjutamiseks. Müük ei ole seksikas inimestega manipuleerimise maagia, müügimehed ei pruugi sugugi ööklubis kõige rohkem tüdrukuid "rajalt maha rääkida" ja ammugi ei seisne müük raamatute kaupa pähe õpitud lausetes.

Igal alal tegutseb palju inimesi, kes ei näe oma kohta suures plaanis ning tegevuse ja eesmärkide põhjuslikke seoseid. Aeg-ajalt on neile seega vaja visioonituse kompenseerimiseks motoorika pähe taguda. Kahju, et higised ja ülepinges koopiamasinate müügimehed nii ära kinnistunud klisheeks on muutunud. Mis teha - me elame tõepoolest ühiskonnas, kus turumajandus pressib peale ja laod tuleb tühjks realiseerida.

Kuni Maimiku ja Kilmi jubba ette tunnetetav küüniline ilmavaade linadele jõuab, saavd, aga kõik ettevõtjad, klindisuhtlejad, läbirääkijad, teenusepakkujad piiluda tekiääre vahelt MüügiGuru 2006 võistluste käiku. Kui palju ikkagi on müügilähenemises võimalik eristada halbu ja häid ning kui palju on need lihtsalt erinevad.

Sildid: