3/29/2005

Siit ja sealt... turunduskallakuga

Tänane tarbija käitumise eksam jättis mulje. Kirjutada kolm tundi suures saalis sellest, kuidas inimestega nagu Pavlovi koertega erinevate stiimulitega manipuleerida on omaette nauditav elamus. Tegelikult on ju teada, et iga tarbijat saab panna tegema täpselt seda, mida vaja, ja ammugi on teada, kuidas seda teha. Mõned meetodid on aga... noh... lihtsalt natuke ebaeetilised ja annavad seega härripotterliku tunde, et sul on küll võlukepp olemas, aga seda pole lihtsalt ilus kasutada... vähemalt siis kui teised näevad. Fantastiline...

Eksamiküsimused olid kõik kahes osas - a) räägi teoreetilised tagamaad lahti b) vaata etteantud reklaami või reaalset situatsiooni ja seleta sama asi uuesti läbi näite. Ei mingit kahtlust, et sa saad küsimuse vastatud vastavat mudelit mitte mutrite ja poltideni tundes. Kõiki mudeleid ja meetodeid tuleb osata realses elus märgata ja kasutada. See on nagu Meie Meele tagakülje piltmõistatus - leia üheksakümmend viis erinevust Eesti marketingi ainete ja eksamitega... aah õigus jah, meil ju ei ole neid. Andke andeks, aga 1:0 Maastrichti ülikooli turunduse osakonnale... jälle.

Muuseas - tänasest Postimehest selline nupp, et 44% Eestlastest vanusevahemikus 15-74 aastat liigub igapäevaselt internetis. Oleks arvanud, et see number on kuni 10% kõrgem, aga penetratsioon on iseenesest laiem mõiste - see uuring näitab pigem tarbimisharjumusi. Minu väike õde võib näiteks iga päev netis kolada ka kõigi 75 - 80 aastaste eest. Igatahes, kallid netibännerite kummardajad reklaamimehed - mõni hetk läheb veel aega, varuge kannatust.

Kui kellelgi peaks muide kusagil 40 tuhat krooni üle olema, siis ärge häbenege ja andke käega märku. Mul oleks vaja Cannes'i lõvide jagamisele minna. Ekstra 10 tuhande eest saaks K. ka kaasa võtta.

Kui vabatahtlikke ei leidu, tuleb piirduda Postimehe algatusega. Sinna saab minu teada igaüks oma lemmikuid esitada... või ma vähemalt loodan, et Säästumarketi eripakkumisi kajastav A4 ei olnud sinna ühegi agentuuri poolt lisatud.