4/23/2005

Head asjad

Mulle meeldivad head asjad, võiks isegi öelda, et head asjad on minu lemmikud:

Esimese hea sündmuse unustasin vahepeal täiesti ära - 21. aprillil pidas oma viiekümnendat tööjuubelit Viljandi bussiettevõtte "Mulgi Reisid" lukksepp Jaan-Kalju Nurk. Ma ütlen kohe ära, et ma viitan sellele uudisele täiesti ilma igasuguse iroonia ning sarkasmita. Mulle väga meeldib mõte tuua selliseid inimesi aeg-ajalt esile suuremates päevalehtedes. Mina loen hea meelega kodanikest, kes on aastkümneid oma asja ajanud ja ei virise.

Jaan-Kalju Nurk on minu eriline lemmik aga sellepärast, et ta oskab busse parandada ja mina ei oska ning sellepärast, et ta tundub pildi peal väga muhe vana. Jaan-Kalju, palju õnne ja hoia kursil!

Teiseks, hakkasin täna hommikul mõtlema, seoses oma veidra unenäoga, sellisele situatsioonile - ütleme, et lähed hommikul bussi, sest sa pead kuhugi minema (tööle või kuhu iganes). Bussis on äkki kusagil 15-20 inimest peale sinu ja kõik on vait. Kuidagi igav eksole? No ja siis sa köhatad hääle puhtaks ja räägid üle bussi ühe anektoodi - lihtsalt selle pärast, et naljad on lõbusad ja mis saaks olla parem kui bussitäis lõbusaid inimesi, kes enne olid kurvad.

Ärge valesti aru saage, see ei ole sugugi mitte sa-niikuinii-ei-julgeks tüüpi väljakutse. See tuleb täiesti loomulikult ja puhtast soovist kedagi naerma ajada.

Mind huvitaks selle asja juures eriti reaktsioon. See ei ole varjatud kaamera ja inimesi ei lollitata - kõik, mis nad tegema peavad, on kuulama. Kuidas bussis olev õhkkond muutuks? Kas kui sa ise võtad täiesti ootamatult esimese julge sammu ja paned ennast olukorda, kus midagi võib kergesti valesti välja kukkuda, kas Eestlane sulab ja muutub lahtiseks, püüab teeselda aknast välja vaatamist või ütleb sulle, et sa oled loll? ... aga mida Hollandlane teeb?

Bussis olemise tõin ma näitena olukorrast, kus võõrad inimesed on ääretult mittesotsiaalses oluorras sunnitult koos ja ei saa põgeneda. Niisiis, proovime ära võimis? Selle väikese hulga enesekindlust ja oraatorijulgust, mida vaja läheb, peaks ju iga inimene endast leidma.

Kes on käsi?